Pauline Strand

Göteborg

Publicerad 2018-10-19 00:01:43 i Livet och sånt

I Göteborg hamnade vi i helgen när Patrik tjuvade med mig utan att jag visste något innan. Och herregud vilken helg full av lyx det blev! Checkade in på gothia towers lyxigaredel av hotellet och herre jösses! Har aldrig någonsin bott så fint i hela mitt liv. Vi hade en 2.10 säng och kände inte ens om Patrik vred på sig bredvid, sjukaste haha! Finaste badrummet också med ett underbart badkar som jag badade bubbelbad i på kvällen med lite prosecco och chokladpraliner.

Första dagen i Göteborg så gick vi på universeum (vi och alla 8 åringar haha!) efter vi hade checkat in. Sen strosade vi vidare till Haga och slottsparken. Älskar att kolla på sälarna i slottsparken, sånt barndomsminne!
På kvällen sen blev det bubbelbad innan vi gjorde oss iordning för att åka upp till översta våningen för att äta sååå god mat. Den restaurangen har tydligen en Michelinstjärna som vi åt på och det märktes! Helt fantastiskt. Såklart så kan jag ju tydligen inte bete mig helt utan tappade en av försnacksen så det skvätte upp massa olja på min blus så fick sitta resten av middagen med fettfläckar över halva mig. Så typiskt att jag lyckas med något sånt haha!

På lördagen sen så fick vi börja morgonen med den sjukast hotellfrukosten jag någonsin ätit! Man fick beställa in själv de varma rätterna man ville ha och så var det buffé med det kalla. Så galet gott! Satt i nästan två timmar tror jag och åt frukost, läste tidningen och bara njöt.
Efter frukosten så bytte vi hotellrum. Patrik hade bokat två olika för att se vad skillnaden var haha! Sjukt fint det nya också!
Sen spenderades hela dagen på Liseberg! Eller fick ta en liten paus efter ett tag för vi åkte helix två gånger på rad och sen uppsvinget direkt efter det så blev lite för mycket för Patriks mage... så jag fick strosa lite själv på Liseberg innan vi gick och tog lite siesta på hotellrummet för att han skulle bli människa igen. Jag låg och njöt av mer bubbel och praliner medan han sov lite, bra kombo ändå! Sen kunde vi iallafall gå tillbaka till Liseberg, gå alla skräckhus och köra femkamp. Något mer åka de blev det dock inte för Patrik.

Söndagen och sista dagen blev en riktigt lugn dag med massa mat och spa. Så himla härligt! Njöt verkligen de timmarna vi hade på spat. Badade massor, bastade och bara tog det lugnt. Badade i den poolen dom har som sticker ut från fasaden av gothia towers, en smula läskigt!

Hade verkligen en sån himla härlig helg! Synd bara att vardagen kom ikapp för snabbt och man inte kunde behålla det härliga lugnet från spat...